Thailand & Kubmaneten

Så i aug ska vi boka en resa till Thailand som vi skulle åka på i februari så nu har jag grävt lite i det ...

Inte nog med rödsjkortorna och inbördeskriget så har dom KUBMANETER .
Vet ni hur farligt dom är ?
Vet ni hur många som dör pga dom ?
Där finns bara en som har överlevt men med brännskador och delvist förlamad och hon var 9 år , ett mirakel enligt läkarna !

Jag är livrädd , du dör direkt , eller nej först blir du förlamad av giftet sen DÖR DU .
Jag är inte rädd för döden utan av tanken av att jag blir förlamad under vatten och inte kan andas .
PANIK över känslan av att inte få luft .

Jag håller andan automatiskt när jag ser folk som inte får luft eller är under vatten , till och med när jag ser det på TV och jag får själv panik ...

Jag vill inte vara någon jävla badkruka på min semester jag vill dyka och bada och plaska och ha så roligt man bara kan men hur ska nu det gå till när jag vet att det finns där jag vill plaska ?
"Du kan bada men nylonstrumpor så har du chans till att överleva kubmaneten"
Ofta man hoppar in i vattnet med nylonstrumpor över hela kroppen .


HJÄÄÄÄLP jag vill ju resa :(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0